Stiati ca…

In anul 1900 a fost inmatriculat in Bucuresti automobilul cu numarul 1 (unu) ? Este vorba despre automobilul inginerului George Assan, fiul industriasului cu acelasi nume, iar inregistrarea s-a facut la proaspat infiintatul Oficiu de Circulatie al capitalei. Automobilul era fabricat in Belgia, la Fabrica Nationala din Herstal, langa Liege (fabrica era mai mult specializata in industria de armament ; aici s-au produs modelele Mauser si Browning ; tot aici s-au fabricat sub licenta si cunoscutele Uzi si Beretta M12).

Prima scoala de soferi din Bucuresti s-a deschis in 1906 ? Ea a fost infiintata de Automobil Clubul Roman ce fusese fondat cu un an in urma.

Primul Regulament de Circulatie a aparut in 1907, la initiativa Primariei Capitalei ? Masura a fost luata ca urmare a numarului ingrijorator de accidente produse de cele peste 100 de automobile din Bucurestii de atunci.

In acelasi an, 1907, Prefectura Politiei a organizat primele examene de conducere a automobilelor ? Testarile pentru obtinerea licentei de sofer aveau loc pe Soseaua Kiseleff. Exista pe atunci si o proba de reflexe, in care un politist arunca in fata automobilului o perna – simuland pietonul – pe care soferul pretendent trebuia s-o evite prin manevre de franare si/sau de volan.