162 de ani de la Unirea Principatelor Române, imboldul care a consfințit infrastructura

Stiați că odată cu Mica Unire de la 1859, realizată sub conducerea domnitorului Alexandru Ioan Cuza, ideea unei școli autohtone de ingineri începe să devină o realitate?

Deși existaseră inițiative din partea unor personalități precum Gheorghe Asachi și Gheorghe Lazăr de a pune bazele unei astfel de școli în Principatele Române este meritul pasoptiștilor de a se interesa de o profesionalizare a inginerului român.

Infrastructura începe să devină o prioritate și în 1864, prin decretul lui Alexandru Ioan Cuza, când se înființează „Școala de Ponți și Șosele, Mine și Arhitectură”, strămoșul Universității Politehnica din București.

Reprezentăm una din cele mai vechi forme de organizare administrativă din țară, astfel, după Unirea de la 1859, in anul 1862, departamentele din Muntenia și Moldova s-au unit în cadrul Ministerului Agriculturii, Comerțului și al Lucrărilor Publice, fiind create un număr de 12 circumscripții ce aveau ca obiect de activitate construcția și întreținerea podurilor și șoselelor, adică exact ceea ce facem noi astăzi

Sursa: CNAIR