25% din alimentele din România sunt consumate de bucureşteni

Capitala a reprezentat dintotdeauna pentru comercianţi un magnet în contextul în care Bucureştiul este de departe cel mai populat oraş al ţării, cu o rată a şomajului mult sub media ţării şi cu un salariu mediu cu 40% mai mare decât media naţională.

Locuitorii Capitalei cheltuie anual în comerţul cu dominantă alimentară circa 3,7-3,9 miliarde de euro, respectiv 22-25% din totalul comerţului de profil, potrivit calculelor Ziarului Financiar.

Comerţul cu dominantă alimentară cuprinde magazinele mici, tradiţionale, dar şi supermarketurile, hipermarketurile şi magazinele cash&carry. Acestea din urmă nu vând însă doar produse alimentare, deşi această categorie este cea mai importantă ca pondere în cifra de afaceri.

Bucureştiul are de altfel un nivel de dezvoltare similar cu al Lisabonei sau Berlinului, potrivit datelor oferite anterior de BNR.

Astfel în Capitală există 6.500-7.000 de magazine alimentare (sub toate formatele) dintr-un total de 70.000-80.000 de unităţi la nivel naţional, respectiv sub 10%. De departe, cel mai extins retailer din Bucureşti este Mega Image, care deţine în Capitală circa 80% din totalul de 430 de magazine. Fiecare dintre ceilalţi jucători internaţionali are maximum 20-30 de unităţi.

sursa-http://www.b365.ro/25prc-din-alimentele-din-romania-sunt-consumate-de-bucuresteni_234776.html