Masina Timpului prin Bucureștiul care nu mai există. Cum arată ACUM zonele demolate

Cea de-a patra conferință „Mașina Timpului”, susținută de Cristian Radu, se axează pe demolările care au avut loc în Capitală și pune în oglindă imagini din Bucureștiul dispărut, cel „ante-buldozere”, cu imagini din prezent, realizate din același unghi.

Cristian Radu (Raiden de la Rezistența.net) a susținut,  la Palatul Suțu, o nouă conferință din seria Mașina Timpului, axată pe zone demolate din Capitală: Cartierul Uranus, Cartierul Evreiesc, porțiuni dispărute din Centrul Capitalei, dar și din zonele periferice, un capitol special fiind dedicat Marilor Demolatorii, după cum i-a numit acesta pe regele Carol I, regele Carol al II-lea și Nicolae Ceaușescu.

Regele Carol I era german și a venit într-o țară profund balcanică, așa că trebuia să scoată Capitala dintr-un aspect de sat mai mare și să o aducă în prezent, precizează Raiden.

„Când a venit el, aveam un singur bulevard în București. El a realizat lărgirea Căii Victoriei.”, a adăugat acesta.

În ceea ce-l privește pe Carol al II-lea, Cristian Radu a subliniat că a patronat un boom imobiliar și o dezvoltare pe verticală a Capitalei, o dezvoltare fără precedent.

„În timpul lui Carol al II-lea a fost trasat bulevardul Brătianu, porțiune dintre Piața Unirii și Piața Universității. Dar cel mai mare demolator al Bucureștiului, Nicolae Ceaușescu, și-a dorit o Capitală dupa sufletul său megaloman, așa că, după vizite în China și Coreea de Nord, a decis că și Bucureștiul trebuia să aibă un nou centru civic. Au trebuit să dispară cartiere istorice frumoase, pentru ca visul lui să se poată îndeplini.”, a completat Cristian Radu, subliniând totodată că, în anii 80, a dispărut o cincime din București, o suprafață aproximativ egală cu Veneția.

O astfel de zonă, demolată de Ceaușescu între 1980 și 1984, e cartierul Uranus. Uranus nu era o zonă eminamente turistică, fiind făcută celebră de demolarea sa, după cum a subliniat conferențiarul, care a caracterizat cartierul drept o zona rezidențială de case, vile și blocuri interbelice care coexistau armonios. Însă demolările nu s-au limitat la acest cartier, și nici la perioada ceaușistă.

Pentru a ilustra felul în care au fost modificate zonele, Raiden au prezentat, pe lângă fotografiile atunci-acum, emblematice pentru Mașina Timpului , imagini aeriene în care se văd cartierele înainte de demolare, dar și unele realizate din același unghi, câțiva ani mai târziu, pentru a face vizibile porțiunile dispărute.

Strada Uranus

ATUNCI- anii 70

ACUM- Parcul Izvor

Strada Mihai Vodă

ATUNCI- 1982

ACUM

Strada Libertății

ATUNCI-1978

ACUM

Strada Fonteriei, intersecție cu Puțul cu apă rece

Strada era la limita cartierului Izvor cu cartierul Uranus, la intrarea în Parcul Izvor de astăzi dinspre Camera Deputaților.

ATUNCI- 1980

ACUM

Calea Călărașilor, intersecția cu strada Halelor

ATUNCI- 1960

ACUM

Calea Călărașilor-

ATUNCI- 1976

ACUM

Blocul Dunărea și Biserica Enei

ATUNCI-1956

ACUM

CALEA MOȘILOR, intersecție cu Republicii

ATUNCI- 1976

ACUM

Galeriile Blanduziei,

strada Doamnei cu Academiei

ATUNCI- 1920

ACUM-

Strada Viitorului

ATUNCI- 1976

ACUM

sursa-http://www.b365.ro/cu-masina-timpului-prin-bucurestiul-care-nu-mai-exista-cum-arata-acum-zonele-demolate-galerie-foto_230801.html