Amfiteatru, turn de observație și zonă pietonală extinsă pe Bd. Unirii.

Planul Urbanistic Zonal care prevede transformarea Bulevardului Unirii, între Piața Constituției și Piața Unirii, în zonă pietonală a intrat în ultima fază de consultare publică. Potrivit proiectului, zona centrală a bulevardului, dar și zona carosabilă de pe sensul Piața Constituției – Piața Unirii vor deveni spații pietonale pentru promenadă și activități culturale. De asemenea, vor fi amenajate și un amfiteatru destinat odihnei și activităților artistice spontane, dar și o zonă de joc. În plus, în capătul bulevardului, la intersecția cu Piața Unirii va fi construit și un turn de observație – Belvedere. Proiectul include și construirea unei parcări subterane cu 988 de locuri în Piața Constituției. Alături de Planul Urbanistic Zonal  Piața Constituției – Antim – Bd. Unirii au mai intrat în faza de avizare alte cinci PUZ-uri, toate incluse în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU). Acestea prevăd noi parcări subterane, construirea a două poduri peste Dâmbovița și amenajarea unor noi spații pietonale. Toate cele șase PUZ-uri vor trebui să fie aprobate de Consiliul General al Municipiului București. Ele vor fi supuse votului CGMB la începutul lui 2015.

Planul Urbanistic Zonal Piața Constituției – Antim – Bd. Unirii a intrat în ultima fază de consultare publică, înainte de a fi supus spre aprobare Consiliului General al Municipiului București.  De asemenea, PUZ-ul mai are de obținut și avizul de mediu. Proiectul care face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) prevede transformarea zonei din centrul Capitalei.

În Piața Constituției va fi construită o parcare subterană cu 988 de locuri, fiind desființate locurile de parcare de la suprafață. Ulterior, zona carosabilă va fi ridicată la același nivel cu trotuarul, iar Piața Constituției, zona Mănăstirii Antim și Bd. Unirii vor fi legate printr-un paviment unitar.  În Piata Constituției, la nivel suprateran, se va amenaja un spatiu pietonal, dotat cu mobilier urban specific, dar și o „fântână fog”.

 

Pe Bd. Unirii, circulația rutieră va fi restricționată la doar o bandă pe sens. Practic, zona carosabilă rezervată acum circulației pe sensul Piața Unirii – Piața Constituției va fi singura parte a bulevardului păstrată pentru circulația rutieră, însă va fi cu dublu sens, cu câte o bandă pentru fiecare sens de circulație. Într-o etapă ulterioară a proiectului circulația rutieră va fi eliminată total de pe Bd. Unirii (segmentul Piața Unirii – Piața Constituțieie), fiind permis doar accesul mijloacelor de transport în comun.

„Un sens de circulatie va fi compus dintr-o banda de 3,5 m latime pentru introducerea unei linii de autobuz. Pista de biciclete cu dublu sens va avea latimea de 3 m si va fi amplasata pe promenada pietonala nou creata in zona de sud a bulevardului. Circulatia autovehiculelor se va face cu restrictie de viteza de 30 km/ora”, se menționează în proiect.

Zona de sud a bulevardului (acum utilizata pentru circulația pe sensul Piața Constituției – Piața Unirii) va deveni zonă pietonală și va fi legată de zona fântânilor din centrul bulevardului. Pe ambele părți ale bulevardului vor fi amenajate piste duble pentru bicicliști.

De asemenea, în zonă de promenadă vor fi amenajate spații pentru târguri spontane și expoziții, dar și un „amfiteatru, destinat odihnei și activităților artistice spontane”. În plus, în capătul dintre Piața Unirii va fi realizat un turn de observație – belvedere.

 

 

„Prin aceasta propunere se doreste crearea unei promenade generoase, compusa din spatii publice si o alternare de spatii verzi. Un important spatiu se creeaza la intersectia traseului de biciclisti si pietoni, la mijlocul bulevardului, dand nastere a doua zone una ludica si una de amfiteatru. Diversitatea functionala, cu preponderenta comert si servicii, precum si spatiile de loisir si multifunctionale propuse, ofera posibilitatea accesarii publicului cu usurinta la ambele laturi, motiv care va duce la atragerea unui numar sporit de utilizatori. (…) Elementul principal, promenada, va fi accesorizata cu un mobilier stradal nou, functional, estetic, fiind propuse niste elemente noi: banca, masa, masa de sah, cismeaua, parcarea pentru biciclete, avand un design unitar. Se propune introducerea unor cladiri de tip pavilion de-a lungul promenadei, cu functiuni conexe spatiilor aflate la parterul blocurilor, precum si un turn-semnal in capatul dinspre Piata Unirii”, se precizează în proiect.

În zona Mănăstirii Antim, amenajarea va include un spațiu verde central, cu parcări amenajate și o zonă de piațetă publică care va pune în valoare lăcașul de cult.

Proiectul nu a fost avizat de Comisia de Urbanism

Planul Urbanistic Zonal Piața Constituției – Antim – Bd. Unirii, dar și alte cinci PUZ-uri din PIDU  au fost prezentate în Comisia de Urbanism din cadrul Primăriei Capitalei, însă proiectele nu au fost pe placul membrilor comisiei.

„Cred că nu doar Piața Constituției, ci tot Bd. Unirii ar trebui să devină spațiu pentru spectacole. De asemenea, proiectul trebuie legat de Piața Unirii și de celalalt segment al Bd. Unirii, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia. Iar modul în care acest bulevard pietonal se termină într-o stație de tramvaie mi se pare ridicol”, spunea în februarie arhitectul Bogdan Bogoescu, membru în Comisia de Urbanism.

„Chiar dacă se reamenajează bd. Unirii așa cum se propune în PIDU, nu se rezolvă problema lipsei de atractivitate a acestuia deoarece această arteră nu duce nicăieri”, spune și arhitectul Dan Marin.

De altfel, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia, Negoiță taie copacii și înjumătățește spațiul verde pentru a face din Bld. Unirii o mare parcare

Avizul Comisiei de Urbanism este însă doar unul consultativ, iar arhitectul-șef al Capitalei poate să avizeze un PUZ în ciuda opoziției Comisiei de Urbanism.

Încă 5 PUZ-uri din PIDU, in ultima fază de de consultare publică: Parcări subterane pe Splaiul Independenței și în Rahova

Încă 5 PUZ-uri din PIDU au intrat în faza de avizare alături de proiectul de pe Bd. Unirii. PUZ Rahova – Uranus – Piaţa de Flori propune accentuarea caracterului de Piață de Flori, construirea unui parcaj subteran sub Piața Rahova și parțial sub Piața de Flori, dar și amenajarea unui traseu pietonal.

În cazul Pieței de Flori „pe lângă funcţiunea de comerţ de flori, se propun funcţiuni de alimentaţie publică şi funcţiuni de servicii cu articole conexe (recipiente flori, ghivece, seminţe, bulbi, îngrăşăminte etc). Din acelaşi motiv de accentuare a brand-ului urban „Piaţa de Flori“ este eliminată funcţiunea de piaţă agro-alimentară care se regăsea în aripile dinspre Bd. George Coşbuc ale construcţiei existente a pieţei”, spun arhitecții de la RE-ACT NOW STUDIO, care au realizat proiectul, alături de arhitectul Dorin Ștefan.

„Necesarul de locuri de parcare se asigura astfel in subteran, printr-o parcare cu doua niveluri cu o capacitate de cca. 360 locuri parcare, ce deservesc atat Pia a eorge Co buc cat i zona Uranus – Rahova. Amplasarea acceselor auto in parcaj se va realiza intr-un mod care sa nu afecteze circula ia ma ora in zona pe direc ia Nord-Sud. Astfel, accesul se va realiza de pe bulevardul George Coșbuc și ieșirea in Calea Rahovei. Accesele pietonale sunt corelate cu proiectul pavilioanelor din Piata de Flori, eorge Coșbuc”, se precizează în proiect. (citeste mai multe despre acest proiect AICI)

PUZ Parc Sfinţii Apostoli – Podul Calicilor prevede reconstruirea Podul Calicilor, dar și amenajarea unui parc cu spaţiu verde, arbori, alei pentru promenada și trotuare pentru plimbări cu bicicleta în zona Bisericii Domniţa Bălaşa, situată în spatele blocurilor din Piaţa Unirii, lângă Palatul de Justiţie. Sub parc este prevăzută și construirea unei parcări subterane. Podul Calicilor va traversa râul Dâmboviţa, fiind situat în prelungirea strazilor Sfintii Apostoli pe malul drept si str. Selari pe malul stâng si va fi utilizat exclusiv pentru traficul pietonal si de biciclisti.

PUZ Parc Izvor – Pod Mihai Vodă prevede reconstruirea podului Mihai Voda, demolat în anii ’80. De asemenea,  zonele de la cele două capete ale podului (scuarul și strada Lipscani și scuarul Izvor) vor fi reamenajate și se vor construi două parcări subterane.

„Prin acest proiect se va realiza un pod pietonal şi pentru biciclişti peste Dâmboviţa şi peste Splaiul Independenţei, având integrate: platformă de observaţie şi odihnă tip „cameră urbană“, amenajare pieţe aferente punctelor de plecare ale podului, parcări subterane, câte una pe fiecare latură a Dâmboviţei. (…)Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168, cate 89, respectiv 79 pe nivel. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei printr-o artera de decelerare. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului si sub ansamblul memorial Mihai Voda, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 314. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/ in Strada Libertatii. Parcajul Primarie – Pompieri, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 110. Este prevazut un singur acces, pe rampa dreapta, din/ in Strada Anghel Saligny”, se precizează în proiect.

În plus, la capătul dinspre Parcul Izvor va fi amenajat un amfiteatru verde, cu gradene. Sub acest amfiteatru va fi amenajată o zonă comercială. De asemenea, aleile din Parcul Izvor vor fi modificate, iar în parc va fi realizat un mic lac. Proiectul prevede și realizarea unei piațete publice în spatele sediului Primăriei Capitalei.

 

sursa-http://www.b365.ro/amfiteatru-turn-de-observa-ie-i-zona-pietonala-extinsa-pe-bd-unirii_217772.html