România, o ţară unde consumul de băuturi din portofoliul Coca-Cola HBC este de circa 40 de litri per capita anual, peste multe state din regiune, continuă să fie plasată de grup între ţările emergente, la 23 de ani de la intrarea Coca-Cola pe piaţa locală.
În Italia sau Polonia, aflate în zona ţărilor dezvoltate, respectiv în curs de dezvoltare, consumul per capita este mai redus decât în România, arată o analiză a ZF pe baza datelor din rapoartele pe anul 2013 ale companiei-mamă.
Un italian a consumat anul trecut în medie 27 de litri de băuturi din portofoliul Coca-Cola HBC, în timp ce în Polonia consumul per capita a fost de 24 de litri de băuturi precum Coca-Cola, Fanta sau Sprite. Astfel, România, unde Coca-Cola şi-a început operaţiunile în 1991, este una dintre cele mai bune ţări din estul Europei pentru gigantul american, iar consumul per capita este mai mare decât în Rusia (15 litri) sau Ucraina (10 litri), ţări cu care stă în colţul „emergent“.
În raportul consolidat (Integrated Report) din anul 2013 al companiei Coca-Cola HBC, România este inclusă în zona ţărilor emergente alături de ţări precum Rusia, Armenia, Bulgaria sau Moldova.
În raportul financiar al companiei se arată că gigantul divide ţările în care este prezent în trei zone: dezvoltate, în curs de dezvoltare şi emergente, în funcţie de caracteristicile socioeconomie similare, obiceiurile consumatorilor, consumul de băuturi răcoritoare carbonatate per capita, oportu-nităţile de creştere sau infrastructura de distribuţie.
sursa-http://www.b365.ro/romanii-beau-40-de-litri-de-bauturi-coca-cola-pe-an-depa-indu-i-pe-ru-i-i-pe-italieni_212336.html