Publicitate cu buget mic

de la ivo bobal!

Sau cum investesc eu prost. Pentru că în ultima vreme, constat tot mai mult că 90% din IMM-uri (și nu numai) își cheltuie bugetele de promovare foarte ciudat, am decis să scriu un pic despre acest lucru. Încerc o explicație căt mai simplă a fiecărui model de promovare care îmi gâdilă creierul.

Sursa: ziuadevest.ro

Cred ca primul lucru, la care se gândește cineva atunci când vrea sa-și promoveze produsul/localul, se gândește la fluturașe  (flyer) – Care după părerea mea strict personala: acest model cu flyerul este literalmente împărțirea bancnotei de 1 leu fiecărei persoane care o vezi pe strada ! (99% din flyere ajung în cel mai apropiat coș de gunoi)

 

Sursa: observatorulurban.ro

După, probabil te gândești la un billboard  (posterul acela mare pe o clădire sau lângă șosea) Pentru tine care ești încă o afacere mică și nimeni nu știe de tine = bugetul tău de promovare este mic, nu are rost acest tip de reclamă. De ce ? Pentru că fiind încă o afacere mică, este literalmente ca și cum te-ai pune in mijlocul intersecției, purtând semnul Un sărut pe gratis ! Și nici nu poți fi prezent în fiecare intersecție din oraș = nici billboardul tău nu va fi acolo, și din nou după părerea mea, dacă ești la început, nu fă asta !

Sursa: Trilulilu.ro

Poate după aceste 2 vrei sa încerci reclama în lifturi/baruri/restaurante etc (nu zic ca e o idee rea !) dar eu sincer nu țin minte nici una, și sigur le-am văzut sute ! Acest tip de promovare, după părerea mea este poza ta afișată în toate aceste locuri… Adică nimeni nu o ține minte, poate doar dacă arați bine (designul bun)

Probabil vei sări peste idea de callcenter (cea ce cred ca e bine) și treci pe online, pentru că un prieten ți-a povestit despre campania altui prieten, care a avut rezultate. O decizie bună ! la început. De ce la început ? Pentru că în alte 90% din cazuri nu asculți de sfaturi, și faci cum crezi tu că este mai bine. Aici ma refer la următorul exemplu – Ai 100 sau 200 sau 300 de euro pentru promovare, vrei un banner pe unul dintre acele siteuri mari și citite, pentru că acolo, probabil este publicul tău țintă (asta știi pentru că ți-a explicat cineva)

Aici vânzătorul, căruia probabil nu-i pasa de bugetul tău și ce rezultate vei avea, nu iți spune ca de acei 300 de euro te vei afișa doar 1 zi maxim. Unde din nou  după părerea mea personala, dacă nu ai 3-4-5K de euro, sa mergi pe bannere, nu are rost ! Defapt rost are pentru ca aduci unei firme câteva sute de euro în plus, dar tu nu ai nici un rezultat, soarta (smile)

Probabil aici vrei sa te oprești, pentru ca te gândești sa investești în reclama din pagini aurii sau alte cataloage… recomandarea mea este sa mergi pe ppc (pay per click) deci: odată o campanie într-un motor de căutare, sau în mai multe, și odată în rețelele contextuale (sunt mai multe) . Pentru că, sa mergi cu un buget de 100 de euro pe o campanie de bannere (display) este ca și cum ai merge cu banii de chirie în habar nu am ce club, unde doar apa minerala este 20 de lei, intrarea este 50 și sa nu mai pomenim de o bere care vrei sa o bei și aia este 30.

Dar nu mă asculta pe mine ! prefer sa te arzi, și după acea sa-mi dai dreptate (smile)

P.S dacă nu ești de acord cu mine, sau vrei să întrebi ceva, jos e un câmp unde poți sa scrii :)