CAND IUBESTI,NU DISCUTI

de IVO BOBAL!

Sursa: ancoent.com

M-am găsit ca de 8 martie să scriu despre o răcoritoare și nu despre fete :) – eram în Bratislava acuma 2 zile, savuram prânzul și citeam articolul lui Doru care m-a pus pe gânduri. Blocat acolo la căte cuvinte englezești folosesc în vocabularul de zi cu zi, observ în fata mea sucul comandat – Kofola la 300 ml.
Aici m-am blocat pentru ca mi-am dat seama: Kofola este probabil singura marcă din lume care pe piața locală este mai puternică (sau la fel) ca orice alta marcă internațională când vine vorba de răcoritoare. Zic probabil singura, pentru că nu cunosc situația în alte tari, eu ma refer doar la Slovacia și Cehia.

Probabil și Tec-ul de era mai bun și-ar fi păstrat o oarecare “stabilitate pe piață” și devenea o băutură cu tradiție, cine știe… iar aici intervine partea care ma mira pe mine

Ok, din start Kofola a pornit de la idea înlocuirii unor băuturi internaționale deja cunoscute atunci, care însă nu erau la îndemâna și buzunarul oricui. Pe parcursul anilor, s-a consolidat pe piață ca o alternativa, iar acuma este o marca foarte consumata. Se folosește la sute de băuturi mixate, se servește chiar și la halba în funcție de căt dorești, 100, 200, 300 sau cați ml vrei.
Nu exista sa nu te lovească un gând care sa spună, dar la noi de ce nu a fost așa ceva ? pentru ca era comunismul sa fie un răspuns ? Sau pur și simplu răspunsul sa fie faptul că suntem atât de orientați și spălați pe creier în favoarea produsele internaționale încât nu dam nici o șansă alor noastre, chiar dacă s-ar ridica. Și de ce nu, să dam vina și pe faptul ca nu suntem naționaliști ? Iar pentru cei care vor sa ma contrazică: – Ești într-o țara străină și auzi cum cineva vorbește românește – tu ce faci ? :)
Întorcându-mă înapoi la subiect ma întreb, când oare și dacă vom asista vreodată, ca o marca românească sa se bată măcar  pentru primele 3 poziții in ce ține consumul de răcoritoare. Este totuși o piață imensă, chiar nimeni nu vrea sa investească ?

Îmi aduc aminte, în 2004 spuneam: Dar la noi de ce nu exista Ice Tea ? și în 2001 când am văzut prima oara Forrest Gump ma întrebam la fel, de ce nu avem Dr Pepper la noi. Acuma ma întreb, oare când va intra Kofola pe piața româneasca și cine o va aduce ? pentru că va avea un profit prea frumos.

O reclama din 2008: Traducerea: când iubești, nu discuți – Kofola, nu discuți