Considerat de unii singurul mall in aer liber, datorita complexitatii si diversitatii serviciilor pe care le ofera, Centrul Vechi al orasului Bucuresti a ascuns, pana nu demult, un spatiu destinat gunoaielor, saraciei, tristetii si melancoliei vremurilor trecute.
Centrul Vechi sau centrul tranzactiilor imobiliare
In acest moment, Centrul Vechi este asemanat unui pol al tranzactiilor imobiliare, un mediu atat de prielnic inchirierii spatiilor pentru expunerea celor mai provocatoare si imbietoare oferte culinare sau de divertisment. Ultimul an a adus o crestere de pana la 50% a chiriilor din zona. Practicile de loisir propun sisteme, tehnologii si idei atat traditionale, cat si neconventionale, in vederea atragerii unui numar cat mai mare de consumatori cu varste, preferinte si bugete diferite.
Cota de piata s-a mutat pe Lipscani – Osvaldo Iandolo
Antreprenorii spun ca Centrul Vechi din Bucuresti este „bantuit” de fantomele din Top 300, reusind sa adune cele mai reprezentative nume ale mediului business romanesc. Mai mult decat atat, Centrul Vechi a devenit noul El Dorado al comertului si al distractiei, oferind o serie de alternative tuturor categoriilor de public. Este vorba despre un contrast de tip balcanic intre localurile de fite si mizeria existenta pe vechile strazi, era elementul utilizat de creatorii conceptului pentru a atrage cat mai multi consumatori.
Afaceri de peste 150 de milioane de euro
Cea mai clara dovada a strategiei antreprenoriale a fost data de valorile produselor comercializate. Astfel, bonul mediu per tranzactie porneste de la 8 lei pentru consumatiile achitate la BeckWerk, ajungand pana la 12 lei in BunDeTot si la 120 lei la Hanul Berarilor si Caru cu Bere, cel din urma conducand detasat la vanzari. In acest fel, Centrul Vechi a devenit un punct de intalnire pentru oameni cu disponibilitate diferita de a cheltui, oameni cu nevoi distincte, dar si cu alte pretentii si asteptari. Sunt oameni ce inteleg in mod diferit petrecerea timpului liber, bucuria de a savura o cafea, o bere sau o mancare buna. Mai important decat toate acestea, sunt preturile, un factor despre care se poate spune ca face prima segmentare a publicului consumator.
Investitiile nu se opresc, insa, aici, desi in Centrul Vechi pot fi numarate aproximativ 120 de localuri de tip cluburi, restaurante, pub-uri, cafenele, bistro-uri. Privirea obiectiva a antreprenorului de succes intrevede oportunitati ale dezvoltarii aspectului cultural de petrecere a timpului liber. Si oamenii apreciaza curajul antreprenorial atunci cand este incadrat de seriozitate, orientare maxima catre client si inventivitate. Iar acest fapt este confirmat de cifrele inregistrate pana in acest moment de toate localurile regasite in Centrul Vechi: in zilele toride estivale, traficul mediu de clienti a fost de 60 000 de persoane, iar in serile de weekend a atins 100 000 de persoane.
O trasatura semnificativa a acestui loc e data de faptul ca este singurul spatiu din Bucuresti in care pot fi gasite 100 de locuri, unul langa altul, in care sa poti bea o bere. Nu ai cum sa nu te identifici cu valorile, gustul si atmosfera macar a unuia dintre acestea. Si daca, totusi, mai exista oameni care cauta acel „altceva”, ei, bine, si lor li se pregateste o surpriza. De aceasta data, in beraria de pe Pache Protopopescu, va aparea un concept nou, o microberarie: in mijlocul unei incaperi mari, va fi montata o instalatie de producere a berii, iar clientii vor vedea in timp real acest mecanism, avand posibilitatea de a bea direct de la sursa.
Idei sunt multe, la fel ca si spatiile ce inca mai pot fi inchiriate in vederea dezvoltarii celor mai infloritoare afaceri cu iz traditional sau in stil franciza. Doritorii de petrecere a timpului liber sunt interesati de cele mai spectaculoase forme de atragere, intretinere si fidelizare, asadar, ipoteza unui business reusit este una valabila.