Corina Ștefan – IXpr: ” Suntem responsabili pentru ce îi învățăm pe alții, iar internetul este mediul de învățare. Este cea mai mare școală online

Corina Stefan - IXpr despre content si Bucurestii Vechi si noi

Bucureștii Vechi și Noi a crescut în virtutea articolelor despre Bucureștii vechi, a nostalgiei pentru Bucureștiul de odinioară. Bucureștii Vechi și Noi a crescut prin contribuția unor oameni de bine care au scris și au continuat proiectul. Fondatorii au fost, sunt și rămân discreți văzând în BVN înainte de toate un proiect pentru oameni.

Corina Ștefan, iXPr,  s-a alăturat recent proiectului Bucureștii Vechi și Noi (BVN), fiind strateg si creator de conținut și considerând că proiectul merită mai mult, iar publicarea de advertoriale poate contribui la dezvoltarea proiectului. Așa a devenit partener exclusiv pentru publicitatea pe bucurestiivechisinoi.ro.

Acum afirmă că vrea ”altfel” pentru firma pe care o ”păstorește” și pentru Bucureștii Vechi și Noi pentru că vrea „altfel” pentru publicul cititor, dar și pentru clienții de publicitate ai publicației online locale. Pentru că, după cum spune ea,  avem o responsabilitate să lăsăm conținut de calitate online. Internetul este pentru publicul larg, este un instrument pe care îl putem folosi în mai multe moduri și noi alegem să îl folosim pentru o cauză pozitivă.

Dar, haideți să o descoperiți în continuare pe Corina, planurile ei în content marketing și de ce Bucureștii Vechi și Noi. 

***

Alexandru Filimon – Bucureștii Vechi și Noi:  Spune-ne câteva cuvinte despre tine, cine ești și cu ce gânduri vii la noi? 

Corina Ștefan, iXpr: Bună, vin cu gânduri de pace, veselie  și  voie bună. Așa de vară! Dincolo de glumă, am simțit nevoia să vorbim între colegi să putem împărtăși puțin din cine suntem noi și care sunt planurile noastre. Și când spun ”noi”, includ în gânduri și planuri Bucureștii Vechi și Noi. 

Acum hai să spun și câteva vorbe despre mine. Numele meu este Corina Ștefan și sunt fondatoarea iXpr – agenție de content marketing încă din 2014, pe când piața de content writing din România se afla încă pe la început.  Am păstorit firma cu bune și rele, încă de pe vreme în care eram întrebată dacă vând ”vorbe”. Am clienți care vin pe recomandări, iar după o lună două de colaborare se mirau cum de nu m-au găsit înainte. Altfel spus, am fost mult mai mult implicată să promovez afacerile clienților decât pe a mea. Și vorbesc la singular că niște ani chiar am fost solo și am făcut de toate. Am schimbat lucruri constant, iar iXpr evoluează odată cu mine. Chiar cred că  firma e o reflecție a antreprenorului și ele cresc împreună. Dar despre aceasta voi vorbi, poate, altă dată. 

Unul din multele moduri în care am promovat afacerile clienților a fost inclusiv să apară în Bucureștii Vechi Și Noi. Aș vrea să se știe de la început, Bucureștii Vechi și Noi oferă advertoriale în rubricile sale și am vrea să fie nu doar mai multe, ci și de o calitate mai bună. 

Alexandru Filimon – BVN: Spui că e de responsabilitatea ta să schimbi lucruri. La ce te referi când spui ”responsabilitate” și ce vrei să faci?

Corina Ștefan- iXpr:  Nu voi face paradă de eroism, doar vreau să aliniez ce cred, în ce cred și ce fac.   

De când am migrat spre content marketing mi-am propus să îmi fac o misiune din a  livra conținut de calitate, articole de informare care să facă internetul atractiv prin informații care să facă viața utilizatorilor mai bună, mai informată, mai frumoasă. Vedeam în content o oportunitate, dar și noul jurnalism informal în care companiile își aduc contribuția.  Într-o mare măsură așa se întâmplă, numai că lucrurile nu stau așa cum mi le propusesem la început sau cum le vedeam odinioară. Se schimbă și doresc să particip la această schimbare. Și schimbarea apare pentru că se schimbă minunații algoritmi Google care nu mai vor keyword stuffing, nu pentru că peste noapte am devenit toți responsabili. Roboții se umanizează, aș zice hai să nu ne robotizăm noi.  

Alexandru Filimon – BVN: De ce spui că nu stau ”tocmai așa”?

Corina Ștefan- iXpr: Companiile își aduc contribuția în online, publică volume mari de content, dar odată cu ”advertorialele SEO” și lupta de gherilă pe backlinks a apărut și mult content de umplutură. ”Ieftin să fie link acolo” – cum am mai auzit.  Fără mândrie spun că am publicat inclusiv eu astfel de content fără substanță.  Nu îmi fac mea culpa fiindcă fără așa ceva m-ar fi înghițit tăvălugul pieței, dar Nu mai vreau. Chiar suntem responsabili pentru ce îi învățăm pe alții, iar internetul este mediul de învățare. E cea mai mare școală online, informală, neplătită și accesibilă tuturor.  Și cum am talentul de a modifica articole să ajungă prin primele căutări, îți dai seama că nu vreau să îmi citească articole de umplutură pentru că e  aiurea să dau rateuri fix în valorile mele, nu-i așa?

De aceea îmi doresc și voi contribui, pe cât pot, de acum încolo, la crearea și publicarea unui ”content” – texte scrise – care să aducă valoare în viața utilizatorilor. Și, chiar dacă asta ar însemna o creștere în valoarea serviciilor și apoi o pierdere de clienți, mi-o asum. Conținutul trebuie să informeze, nu să dezinformeze pe principiul -” bag o ancoră acolo care n-are treabă cu articolul, ce mare lucru?”.  Conținutul e util când educă, nu dimpotrivă. 

Iar eu văd în conținutul text, cel puțin, unde mă desfășor mai mult-  o modalitate de a crea articole bune, de a optimiza text pentru motoare de căutare și, înainte de toate, de a crea o conexiune cu cititorii de dincolo de rânduri. Aceasta pentru că eu sunt conștientă în fiecare clipă că dincolo de ecrane sunt oameni, nevoi, emoții, bucurii, dureri, așteptări și dorințe.  Iar conținutul trebuie să fie CONȚINUT- cu esență și emoții – nu umplutură cum tinde să devină în lupta pentru backlinks. 

Vreau să spun că schimbarea de poziționare este pe calitate, preț și restul sunt doar o consecință, schimbare ce o vreau și pe advertorialele pe Bucureștii Vechi și Noi. 

Alexandru Filimon – BVN: Care e treaba cu tine la Bucureștii Vechi și Noi?

Corina Ștefan- iXpr: Tu știi care e treaba cu mine la Bucureștii Vechi și Noi, dar hai să spunem și cititorilor.:) Printre altele, mă ocup de plasare și vânzare de advertoriale la Bucureștii Vechi și Noi,  având exclusivitate la vânzare. Iar în ultimul an nu a fost tocmai ce trebuie, recunosc. Am fost și influențată de frica repercursiunilor pandemiei și anume că firmele ar trebui să producă în continuare și la costuri mici.  Și așa am vândut rezonabil către cei care cumpărau spațiu pe BVN pentru linkuri, agenții de SEO, în special. Și asta s-a aplicat la toate site-urile pe care vând advertoriale București City News, Press 4 News, E Antropolog, Valea Cascadelor, Destin Valah, chiar și pe Iexplore.ro – acesta din urmă fiind cu ani în urmă un proiect de suflet. Acum e doar o salată cu de toate și nu e deloc în regulă. 

Să explic ce înseamnă plasarea de linkuri. Aceste site-uri au o autoritate – DA. Spre exemplu BVN are undeva la 40 și e bun. Simplist vorbind, agențiile de SEO și proprietarii de afaceri online cumpără spațiu să plaseze conținut cu link pentru repoziționare în Google și vor asta cât mai ieftin. Chestia deja lucrează în detrimentul calității informației de multe ori. 

Alexandru Filimon – BVN: Ce te face să iei atitudine acum?

Corina Ștefan- iXpr:  E ceva vreme de când spun că vreau Altfel, dar am avut câteva declicuri recent. 

 Am acceptat săptămâna  trecută să public un articol de care sunt mai puțin mândră și nu mai vreau. Apoi am văzut că ”ieftineala” de dragul clienților care nu își permit altfel aduce frustrări și, la final, toată lumea e nemulțumită. Paradoxal, chiar și cei care au obținut prețul mic fiindcă oricum ar fi vrut calitate superioară, consultanță și alte lucruri la aceiași bani. Așadar nu poți mulțumi oamenii orice ai face. Evident că vine o vreme când vrei să te mulțumești pe tine în primul rând. Iar această vreme a venit deja la mine și îmi doresc să fac lucrurile exact cum le văd. Până la urmă Internetul nu este despre X clienți plătitori – ai mei, ai altora, care publică aici și dincolo. E despre sute de mii, poate milioane în timp, de utilizatori care au acces la conținutul livrat sau publicat de noi. E despre toți acei oameni care stau online și caută informații. Și când lăsăm de la noi pentru un număr de clienții plătitori avem două mari categorii de nemulțumiți. Noi înșine și marea masă. Până la urmă, cine e majoritar?

Și abordarea asta o extind la tot ce fac. La conținutul scris, la noile proiecte pe care le am pe țeavă, la publicarea pe cele câteva site-uri, inclusiv pe Bucureștii Vechi și Noi. 

Bucureștii Vechi și Noi nu e proiectul meu, dar știu cât de mult au muncit cei care l-au creat și îl cresc în continuare, inclusiv tu. Știu că le e cu atât mai greu să  crești un proiect cu fonduri limitate și cu advertoriale ieftine. Așa că e important să se plătească prețul corect pentru advertoriale și publicitate, astfel încât să continuăm să livrăm conținut de calitate. Pe de altă parte, inclusiv clienții plătitori de publicitate vor fi satisfăcuți: textele sau bannerele lor rămân pe un site quality, care nu riscă să devină doar o pepinieră de conținut și linkuri. 

Alexandru Filimon – BVN: Ai spus că ai niște proiecte pe ”țeavă”. Ne spui despre ce e vorba?

Corina Ștefan- iXpr: Hahaha! Firesc, tot conținut, dar altfel.  Am un proiect de conținut  fain, pe care l-am început de un an, dar pe care am tot amânat să îl pun pe apă. Poate din teamă că e doar încă un proiect pe care îl mai fac și alții. Nici nu contează de ce, acum simt că se apropie timpul lui. Voi vorbi despre el.

Începusem să mă îndoiesc despre oportunitatea de a lansa încă un curs de scriere, dar la o vorbă între antreprenori au fost câteva voci care au spus că abia așteaptă să fac eu un curs fiindcă urmăresc ce scriu și sunt unul dintre profesioniștii pe care i-ar urma pentru originalitate. 

Și dacă oamenii au nevoie de mine, de ce nu?

O să mă întorc să vă povestesc despre proiect când va naviga online. Pe curând!

Alexandru Filimon: Mulțumim, Corina!