1 februarie 1903 – 1 februarie 2021 – 118 ani de la inaugurarea Gării Obor

CFR- Istorie și cotidian

 1 februarie 1903 – 1 februarie 2021118 ani de la inaugurarea Gării Obor, cunoscută și sub numele de Gara de Est. Gara Obor este monument istoric cu codul B-II-m-B-18801.

Clădirea gării este realizată în stil neoromânesc. Stilul neoromânesc se observă în toate particularitățile clădirii.

Arcada masivă din piatră cu ceas este flancată de două turnuri.Portalul monumental este specific construcțiilor de la începutul secolului al XX-lea.

Din păcate, tâmplăria originală a fost înlocuită cu geamuri termopan. În ciuda faptului că Gara de Est nu mai este animată de foarte mulți ani, aceasta se află într-o stare bună de conservare.

Pe lângă faptul că după anii 90 Gara Obor a trecut într-un con de umbră, traficul diminuându-se dramatic, aceasta a avut parte și de alte evenimente neplăcute.

Printre acestea se numără incendiul din 2007 care a distrus o parte din acoperiș. În ciuda tuturor acestor aspecte, clădirea gării arată foarte bine încă !

Martoră a multor evenimente și prezențe, Gara Obor se remarcă de departe prin evenimentul din iunie 1935 atunci când o parte din Tezaurul României trimis în U.R.S.S. a fost înapoiat. Din ordinul guvernului U.R.S.S., o garnitură de marfă care conținea o parte din tezaur se întorcea în Gara de Est din București.

Tot în acest transport au fost înapoiate și documente vechi și alte bunuri și piese de colecție.

În prezent, Muzeul CFR în centrul atenției din cauză că a fost închis acum 3 zile de către autorități a fost luat în calcul acum 8 ani pentru a fi mutat în Gara Obor (monument istoric și locație care are o utilitate extrem de scăzută în prezent).

Totul a rămas la stadiul de propunere a autorităților. Rămâne de văzut care va fi viitorul Muzeului CFR înființat de Carol al II-lea în 1939 și a monumetului istoric Gara Obor cu peste un secol vechime.

Sursa foto: CFR- Istorie și cotidian