Automatizarea în e-mail marketing și scalarea business-ului.

email marketing landxpress

Pentru a ține pasul cu tehnologia actuală și cu amploarea dezvoltării comerțului online, e-mail marketingul a evoluat. Prin automatizare el răspunde mult mai bine nevoilor afacerilor și clienților vizați. Și rămâne instrumentul de marketing cu cea mai mare rentabilitate. 

Recunoscut drept cel mai ieftin canal de promovare a unei afaceri, e-mail marketingul este cel mai eficient canal pentru a capta atenția, a aduce trafic în site și a vinde mai mult.

Companiile care știu să folosească avantajele oferite de e-mail marketing-ul actual au aflat deja cum pot targeta mai bine audiența vizată. E-mail-urile automate pot fi programate, personalizate și trimise persoanei interesate, în momentul cel mai potrivit.

De aceea apelarea la automatizări oferă rezultate ce pot fi evaluate și este o soluție remarcabilă pentru a scala un business și a obține mai mult angajament. Landxpress.ro îți explică avantajele și cum poți folosi automatizarea în beneficiul afacerii tale. 

Ce opțiuni oferă cele mai importante automatizării pentru e-mail marketing?

Datorită automatizarilor, e-mail marketingul funcționează asemeni unui senzor de comandă care, în momentul în care detectează o anumită mișcare sau acțiune, trimite automat un mesaj sau un set de mesaje.

Posibilitățile existente la ora actuală sunt numeroase și pot fi adaptate oricărei afaceri și oricărui scop vizat. Cele mai utile și folosite sunt:

1. E-mailul de welcome pentru subscribe

Cea mai mare parte a celor care îți vizitează site-ul nu sunt hotărâți să cumpere încă. Însă faptul că arată interes merită să fie răsplătită printr-un discount sau o invitație de a se abona la newsletter. Astfel, utilizatorii pot fi mereu la curent cu campaniile, ofertele, noutățile, evenimentele etc.

2. E-mail pentru deschiderea unui cont

Un astfel de e-mail este foarte important pentru a arăta aprecierea și a transmite detalii importante legate de cont, de utilitate și utilizarea sa.

3. E-mail pentru efectuarea unei comenzi

Atunci când comandăm ceva de pe un site de vânzări online este important să știm că această comandă a fost înregistrată și preluată, că are un cod.  Există opțiuni pentru aflarea stadiului de procesare a comenzii și de urmărire a AWB-ului pe baza căruia se face transportul și livrarea.

4. E-mail pentru nefinalizarea unei comenzi

Sunt multe persoane care deși sunt interesate de anumite produse, nu finalizează comanda. Pentru a încheia procesul sau a afla care este motivul abandonului pot fi generate emailuri automate.

5. E-mail pentru testarea gratuită a unui produs

Abonarea la anumite servicii, implică costuri sau perioade contractuale mai mari. Pentru a testa produsul și a convinge de calitățile lui, unele site-uri trimit mailuri automate pentru testarea gratuită.

6. E-mail de feedback

După folosirea unui serviciu, unele companii trimit un e-mail de feedback pentru a afla care este părerea clienților despre serviciu și cum poate fi el îmbunătățit. Este o modalitate foarte bună pentru a șlefui produsul și a veni mult mai bine în întâmpinarea nevoilor segmentului de piață vizat.

7. E-mail de informare privind expirarea unui serviciu

Atunci când aveți o asigurare sau un abonament pe perioadă determinată, firmele interesate în  fidelizarea clienților recurg la automatizări. Ele reamintesc clienților data de expirare și informează asupra condițiilor de reînnoire a serviciului. 

8. E-mail cu un cadou de aniversare

Companiile care dispun de mai multe date despre clienți,  naștere, căsătorie sau alt eveniment important, pot folosi acest tip de e-mail marketing pentru a produce o surpriză plăcută, a oferi un discount sau un produs cadou.

9.  Reamintirea unei programări efectuate

În cazul companiilor care oferă servicii cu programere, această automatizare poate fi extrem de utilă atât pentru a confirma o programare, cât și pentru a reaminti data stabilită.

10. E-mail pentru promovarea unui blog

Dacă o companie câștigă clienți și noi lead-uri prin publicare de articole pe blog, fiecare nouă postare poate fi semnalată și promovată printr-o campanie de e-mail marketing de acest tip.

11. E-mail pentru a primi un ghid sau câteva lecții gratuite

Pentru obține câteva date despre o persoană care a vizitat un site și s-a arătat interesată de servicii de acest tip, se pot trimite unul sau mai multe mail-uri cu un ghid interesant sau câteva lecții demo.

Tehnologia și automatizările disponibile în prezent permit trimiterea mult mai simplă și programată a tuturor e-mail-urilor considerate importante pentru fidelizarea și recompensarea clienților, dezvoltarea afacerii, atragerea de mai mult trafic, o mai bună vizualizare a tuturor noutăților și ofertelor existente.

Care sunt avantajele de scalare oferite de campanii de e-mail marketing automate ?

Spre deosebire de newslettere sau de campaniile de marketing prin care se trimite un singur mail unei liste de persoane, o campanie automată de email marketing are nevoie doar de o serie de setări inițiale și apoi trimite automat mesaje doar acelor persoane care au realizat acțiunile stabilite în comandă.

Numărul de persoane care deține un e-mail personal este în continuă creștere. Statisticile confirmă faptul că veniturile obținute din acest gen de marketing sunt cu o treime mai mari decât investiția inițială.  Prin automatizări ele cresc și mai mult.

În zilele noastre cele mai multe campanii de marketing țintesc să ajungă la un număr cât mai mare de potențiali clienți. De aceea e-mail marketingul cu automatizări este o modalitate ieftină, cu rentabilitate maximă pentru a targeta clientul  la momentul potrivit și a informa constant. 

E-mailul este un mijloc eficace pentru a fi mereu conectat cu audiența țintă, a consolida relația și a obține mai mult angajament. Beneficiile sale cele mai importante sunt: 

  • cel mai bun reach, care îl concurează cu succes pe cel la rețelelor de socializare; 
  • permite livrarea de mesaje personalizate, generate automat la sesizarea anumitor acțiuni;
  • ajută la a avea un trafic mai bun și mai multe conversii;
  • oferă cel mai bun ROI, cu un raport de 33 lei la 1 leu investit;
  • este cel mai potrivit canal pentru a transmite mesaje și informări comerciale.

E-mailul este un instrument de marketing care nu va dispărea curând. El ajută la retenția și achiziția de noi clienți. Folosirea lui la parametrii oferiți de automatizare este o soluție economică și eficientă de a vinde, cu cât mai puține resurse și timp. De aceea ajută la scalare și dezvolta oricărui tip de afacere.