ANALIZA. Premiile Gopo în media şi publicitate

Statueta-Gopo

Premiile Gopo, eveniment de prestigiu al cinematografiei româneşti, s-au bucurat de o mediatizare pe măsură. mediaTRUST a realizat o analiză care prezintă vizibilitatea în media şi publicitate a celei de-a 8-a ediţii a Galei Premiilor Gopo.

Analiza a luat în calcul publicaţiile tipărite şi online, posturile de radio şi TV monitorizate demediaTRUST în perioada 20 februarie  – 24 martie 2014. Detalii privind monitorizare sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Pentru vizibilitatea în publicitate, raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 355.409 de reclame difuzate în intervalul de timp  20 februarie – 24 martie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale.

În perioada 20 februarie – 24 martie 2014, Premiile Gopo au înregistrat 814 de materiale în mass media. Evenimentul a avut o vizibilitate crescută în mediul online:  549 de materiale şi 182 în social media. În presa scrisă au fost publicate 50 de materiale ce au avut ca subiect Premiile Gopo, posturile TV au difuzat 12 ştiri, iar la posturile de radio monitorizate au difuzat 21 materiale.

Gopo

 

Printre sursele media cu cele mai multe materiale legate de Premiile Gopo se numără Procinema.ro cu 15 materiale,  Jurnalul Naţional cu 4 materiale, Click cu  3 materiale, Pro TV cu 11 materiale şi Pro FM cu 6 ştiri.

Premiile Gopo în publicitate

Prin intermediul aplicaţiei admonit, mediaTRUST prezintă vizibilitatea evenimentului cinematografic  în publicitate.  În perioada 20 februarie – 24 martie 2014, au fost difuzate 106 reclame cu Premiile Gopo. Cele mai multe spoturi publicitare au fost difuzate la TV – 63, la posturile de radio au fost difuzate 41 de spoturi, iar în presa scrisă au fost publicate 2 machete publicitare.

Gopo3

Pro FM este postul de radio cu cele mai multe reclame difuzate – 41, cu un rate card estimativ de 10.469 de euro. La categoria posturilor de televiziune, Pro TV a difuzat 27 de reclame cu un rate card de 115.003 euro. Dilema Veche a publicat două machete publicitare pentru Premiile Gopo cu un cost etimativ de 1.638 de euro.

Gopo2