România, din nou defazată. Creşte încrederea în economie?!

Criză. Cât e percepţie, cât e iluzie, cât e speranţă? Criză. Cât e percepţie, cât e iluzie, cât e speranţă? 

Recent am citit pe net, nu îmi mai amintesc unde, deci nu e chiar atât de important, cum cineva s-a săturat de veşti rele şi se va dezabona de la toate publicaţiile care scriu despre criză. Foarte bună idee, bravo! Hai să ne dezabonăm cu toţii de la publicaţii, poate trece criza. Hai să băgăm capetele de struţi în pământ, poate schimbările trec peste noi fără să ne bage în seamă. Haha, nu-i aşa, hai să facem ce ştim noi mai bine: ortăvim făntânile, pârjolim ogoarele şi ne ascundem în munţi până trece…

Sau, suntem optimişti şi gândim pozitiv şi învingem criza cu puterea gândului! Iată, „companiile româneşti se îndreaptă în direcţia opusă tendinţei globale şi continuă să crească atât din punctul de vedere al profiturilor, cât şi al veniturilor, iar nivelul de încredere creşte proporţional” arată un raport al companiei Regus.

Conform Indicelui Regus privind încrederea în afaceri, „România înregistrează o creştere cu unsprezece puncte a încrederii, până la 105, începând cu aprilie 2011, în contrast cu scăderea încrederii globale pe care o înregistrează majoritatea ţărilor.”

Ok, o să ziceţi, dar ce greutate are un raport al unei companii, fie ea şi lider în furnizarea de soluţii de spaţii de lucru, business lounge şi săli de conferinţă? Compania spune că acest indice este o măsurătoare formată pe baza unei mulţimi de declaraţii pozitive (şi dacă sunt negative, ce? Se exclud? – n.r.) despre viitor. Acesta combină tendinţe privind veniturile şi profiturile pentru acest an până în momentul de faţă cu viziuni privind creşterea economică preconizată pentru lunile care urmează şi are obiectivul de a le asigura întreprinderilor un singur punct de referinţă privind constatările cheie ale sondajului.

Media sa reper a fost stabilită la 100 în prima ediţie a Raportul Regus de urmărire a afacerilor din luna septembrie 2009. Da, într-adevăr, faţă de septembrie 2009 cred că orice raport e absolut pozitiv şi extraordinar de luminos. Dar să revenim…

Faţă de acum şase luni, numărul companiilor româneşti care raportează o creştere a venitului (54%) şi a profitului (40%) este mai mare,  ceea ce, în opinia autorilor, confirmă faptul că „încrederea se bazează ferm pe rezultate efective” şi nu o „linişte dinaintea furtunii”. Sau uşoara revenire de la „mijlocul” W-ului – pe care au simţit-o şi economiile vestice cu câteva luni în urmă, când noi ne plângeam încă de prima parte a crizei.

Optimismul nostru e bun. Din pacate, trei dintre economiile care dicteaza mersul lucrurilor sunt mai pesimiste decat in septembrie 2009… 

Pe aceeaşi linie cu această creştere generală a încrederii şi performanţei în afaceri, 64% dintre companiile româneşti intenţionează, de asemenea, să angajeze mai mult personal, concentrându-se asupra colaboratorilor tip “freelancer” (49%) şi a tinerilor absolvenţi (74%).

  • În contrast cu optimismul românesc, media globală a Indicelui Regus privind încrederea în afaceri a scăzut, cu unsprezece puncte, până la 114, din aprilie 2011;
  • Proporţia companiilor româneşti care raportează o creştere a venitului (54%) a crescut cu treizeci şi patru de procente din aprilie 2011, iar cea a companiilor româneşti care raportează o creştere a profitului (40%) a crescut cu douăzeci şi cinci de procente în aceeaşi perioadă;
  • În România, 64% dintre companii intenţionează să crească numărul de angajaţi în următorii doi ani;
  • Ca indicator al structurii de angajare în schimbare, intenţiile de angajare în România arată un accent deosebit pe liber profesionişti (49%) şi absolvenţi (74%) – deoarece companiile caută avantaje competitive în prezent şi o creştere în lunile următoare.

„Din raport se constată că, deşi perspectiva globală a suferit o scădere evidentă aproape peste tot în comparaţie cu situaţia de acum şase luni, România se îndreaptă în direcţia opusă acestei tendinţe. Cu profituri şi venituri în creştere, este suficient teren pentru creşterea încrederii. În acest climat pozitiv de dezvoltare nu este surprinzător faptul că unele companii investesc în bunul cel mai de preţ: puterea oamenilor”, spune Gary Gurtler, Vicepreşedinte CEE and Balkans Regus.

Noi ne amintim de Traian Băsescu, care ne spunea în 2008, precum eroul din deschidere, că exagerările presei cu criza sunt bazaconii. Corect! Probabil şi de data asta suntem la adăpost şi criza nu are cum să ne ajungă.

sursa-http://www.businesscover.ro/09-10-2011-romania-din-nou-defazata-creste-increderea-in-economie/