Un studiu realizat la nivel european de Microsoft Advertising împreună cu agenţia Carat a dezvăluit cei mai importanţi factori ce se află în spatele deciziilor de cumpărare ale unui consumator. Pe parcursul studiului au fost analizaţi aproximativ 19.000 de cumpărători la nivel global din cele patru pieţe de retail principale – alimente, îmbrăcăminte şi accesorii, fast-food şi electrocasnice.
Doar 15% dintre europeni spun că deciziile lor de cumpărare nu au fost afectate de criză iar 4% spun că plănuiesc să revină la vechile obiceiuri de cumpărături după recesiune. În afară de cercetarea pe care consumatorul o face înaintea achiziţionării unui produs, studiul mai aduce în prim plan şi segmentul de populaţie (24%) ce îşi foloseşte smartphone-ul în timp ce face cumpărăturile, pentru a compara preţurile înainte de achiziţie.
Decizia de cumpărare nu mai este una liniară ci una mult mai dinamică. Paşii pe care îi realizează consumatorul în vederea achiziţionării de bunuri începe cu o etapă de pre-cumpărare (discuţii cu prietenii legate de ceea ce vor să achiziţioneze), cercetarea pe internet, cumpărarea şi post-cumpărarea ( review-uri despre produse pe diferite site-uri şi forumuri). Aşadar, vechile obiceiuri de cumpărare nu se mai regăsesc la consumatorul modern.
sursa-businesscover.ro