AltcevaleRadar de media Vedetismul de carton – Emblema media vizuala de astazi De către Radar De Media - 07/02/2011 FacebookTwitterWhatsAppLinkedin In virtutea faptului ca oricine are libertatea sa faca orice in ziua de azi , media vizuala a zilelor noastre, accepta fara tagada sa se produca, splendoarea anarhismului spiritual in care traim, cam tot ce inseamna consum, pentru a fi scurt.Fiindca aduce “a ras” caci lumea se distreaza, a atractie, lumea este sexualizata, proiectandu-si in micul ecran de fapt propriile laturi ascunse ale personalitatii mai putin acceptate si constientizate. In mod simplu ecranul devine sursa defulatorie a fantasmelor personale, publicul devenind victima unei manipulari posibil dorite de fapt inconstient, din momentul de cand porneste televizorul, in realitate cu iz sexogen disociativ superficial. Pe romaneste lumii ii place sa vada ceea ce nu are, dar ar dori – de exemplu – sub control o “blonda” – ca mecanism eliberator al propriilor frustari sau o razbunare pe care nu o poate infaptui s.a. Astfel apare “vedetismul de carton”, o problema a zilelor noastre. Constituie o problema intrucat nu toata lumea poate sa constate diferenta intre necesitatea valorii si valoarea exprimata ca atare, avand falsa impresie ca a fi vedeta, inseamna a avea si o calitate de vreun fel. Depinde … de vedeta … .Da, evident, sunt vedete- valori, precum au fost odata, nu se poate tagadui acest fapt, care au tronat micul ecran zeci de ani ramanand undeva, in sufletul nostru. Dar avand in vedere acest lucru, in baza unui mecanism invatat si inca bine, telespectatorii, in automatismul gandirii mai putin sesizabile, au probabil senzatia particulara ca micul ecran a ramas la fel ca altadat’ ,ca e tot acelasi. Din pacate la distrugerea scalei moral-valorice in care ne aflam, televiziunea in general, pe langa multi alti factori precum politicul, economicul, scoala, sau mai bine zis proasta calitate a acestora, a pus un serios umar la inglodirea in hiatusul ethosului colectiv prezent. Ironia din satirele divertisului sau pamfletele Carcotasilor avand ca obiect diverse “personalitati” din showbiz vin sa ne lumineze asupra acestui “vedetism” si a inautenticitatii sale, dar se pare ca nu prea reusesc. Dar ce sa faci? Traim intr-o piata de consum caci de aceea am revolutionat acum 20 de ani…nu? Nu vreau sa fac o culpa celor din media vizuala, intrucat ei sunt doar adaptati noilor necesitati, insa cer un drept la opinie si stiu asta ar face mai multi daca, poate si-ar gasi ragaz si sa fac inteles faptul ca,este adevarat, nu tot ceea ce este toxic ne si intoxica, dar a persista in a nu intelege ceea ce se intampla, chiar daca se intampla este intr-adevar daunator; – caci noi nu ne putem opune valului – ne transformam in niste obiecte cu spirit, manipulati fara sa ne lase sa avem timp si pentru gandul din noi sau pentru sufletul celorlalti. Preluam si ne integram in personalitate fara sa stim, parte a nonvalorii promovate – devenind astfel victime – insa oare de ce? Vedetismul, asa cum se poate vedea, nu este dacat un produs al propriilor noastre cerinte, pe care in aceasta aparenta libertate nu avem curajul sa le recunoastem, poate dupa dictonul cam “ceea ce ai cerut asta ai”, numai ca, in acest caz, ceea ce am cerut “devenim” noi insine. Daca vrem sa ramanem sanatosi cu spiritul, ceea ce ar cam fi de dorit, poate ca ar trebui sa intelegem ca ceva trebuie schimbat. Chiar si show-ul de consum ar putea sa vina sa faca ceva in acest sens. Macar atunci cand isi aleg vedetele, cei in drept, sa incerce mai cu blandete sa aiba grija si de calitatile spirituale ale acestora, sigur fara sa neglijeze aspectul estetic. Poate luand ce e mai frumos de peste tot, fizic, spiritual, emotional obtinem un frumos intreg. Asta ar trebui sa ne ajute sa redobandim vedetismul autohton sau macar parte din autentica valoare si sa devenim ceva mai bun pentru noi si pentru ceilalti. Dr. Adrian Paler, psihiatru Afisari: 913