Date tehnice:
– face legătura între Bulevardul Aviatorilor și Șoseaua Kiseleff, de la Piața Charles de Gaulle până la Piața Arcului de Triumf;
Nume purtate în timp:
Mareșal Prezan, Aleea Trandafirilor, Mareșal Prezan;
Date istorice:
În planurile cadastrale de la sfârșitul secolului al XlX-lea și de la începutul secolului XX, actualul bulevard Prezan făcea parte din ultimul tronson al Șoselei Herăstrău, cuprins între Șoseaua Jianu și Șoseaua Kiseleff (Rondul II).
În proiectele de alinieri, străpungeri și sistematizări de până la Planul Director de Sistematizare din 1935, se proiectase transformarea acestei ultime parți din Șoseaua Herăstrău într-un bulevard cu o lațime de 48 de metri, cu un traseu arcuit având, așa cum scria presa vremii, forma de cobiliță. În proiectele ulterioare s-a revenit asupra formei și s-a ajuns la prezentul traseu drept, între Piața Jianu și Arcul de Triumf.



Bulevardul Mareșal Prezan a fost inaugurat în cadrul ”Lunii Bucureștilor” în ediția din 1939. În momentul deschiderii, bulevardul avea terminate toate lucrările edilitare aferente (canalizare, stâlpi pentru lumină etc.). Aspectul din 1939 era puțin diferit față de cel actual, care este un carosabil simplu, mărginit de trotuare.
În anul 1939 Bd-ul Mareșal Prezan avea o lungime de peste 500 de metri cu un carosabil de 18 metri Iățime. Privind din Șoseaua Jianu spre Arcul de Triumf, trotuarul din dreapta se prezenta astfel: un trotuar de 4,5 m cuprins între două fâșii de verdeață cu o lățime de aproximativ 2 m; o alee pentru calareți cu lățimea de 5,5 m și un alt trotuar de 2 m lățime .
Pe partea stangă s-a creat o imagine simetrică cu excepția aleii pentru calareți. În locul ei, pe aceleași dimensiuni, s-a amenajat o cale de rulaj pentru circulația locală.
Pavajul s-a făcut cu granit de Dobrogea (Turcoaia), pe o fundație de beton, așezată la rândul ei pe un pat de aproximativ 10.000 de metri cubi de pământ amestecat cu deșeuri.
Sursa: ”FIȘE DINTR-UN GHID ISTORIC AL STRĂZILOR – BULEVARDELE AVIATORILOR Ș1 MAREȘAL PREZAN; Dr. lonel Ioniță”
Cristian Bulfon