A fost construită de Primăria de Verde (actuala primărie sector 1) din Banu Manta, pe la finalul anilor ’20 și era pe Calea Griviței nr. 376 (numerotarea poștală din acea vreme), vizavi de Atelierele CFR. Pe locul ei s-a construit în 1959 blocul turn ce avea la parter cofetăria și restaurantul ”Feroviarul”.


Hala avea accesul prin Calea Griviței, iar în spatele ei erau clădiri anexe unde, de asemenea, erau magazine. Clădirea principală a fost grav avariată la bombardamentele din 1944 și ulterior demolată, dar cele din spate au rămas întregi.



Acestea și-au păstrat funcțiunea comercială, aici fiind pentru mulți ani un fel de complex comercial/alimentar numit ”Piața Grivița Roșie” care avea și un platou cu tarabe pentru țăranii-producători dar și un aprozar de stat. Pe lângă un magazin de pâine, unul de carne, sau o pescărie, aici era și o cârciumă gen ”împinge-tava”, cu grătar cu mititei (foarte buni) și bere la dozator. Era frecventată de muncitorii ceferiști de peste drum de Calea Griviței unde erau ateliere ale CFR. Deverul cârciumii era uriaș pentru că și numărul clienților era foarte mare, iar programul era aproape ca cel al schimburilor de lucru ale ceferiștilor, începând dimineața devreme și închizând seara târziu. Tot aici a funcționat prin anii ’80 o casă de comenzi pentru produse alimentare care era extrem de solicitată în perioada în care multe din produsele de bază se găseau cu dificultate. Piața a existat pănă la începutul anilor ’90 când spațiile comerciale din cele două clădiri au intrat în proprietate privată și închiriate celor care le-au folosit tot ca magazine sau unități de producție, tip catering.
Platoul pieței cu tarabe și aprozarul au fost transformate într-un restaurant cu terasă.
Cristian Bulfon

