Flagelul cerșetoriei a fost eradicat! Au rezolvat problema prin instalarea de panouri!

BREAKING NEWS. Flagelul cerșetoriei a fost eradicat! Direcția Generală de Poliție București și Primăria Sectorului 5 au rezolvat problema prin instalarea de panouri ca ăsta, de la intrarea în Parcul Izvor.

Cu un design de a sunat 1999 să-l ceară înapoi, „autoritățile” persistă într-o paradigmă expirată și dovedită ineficientă de așa-zisă campanie de informare, care de fapt stigmatizează și demonizează categorii vulnerabile. Aia cu „toți cerșetorii sunt leneși care nu vor să muncească” nu mai merge. E un fenomen complex care n-are soluție imediată gen NU MAI FIȚI SARAKI.

Poate ați observat tot mai mulți cerșetori în București în ultimii ani. Există rețele de cerșetorie, de exemplu la metrou sau în piețele centrale de care administrația orașului n-are cum să nu știe, însă tolerează situația. Care situație? Că avem de-a face în mare parte cu sclavie modernă, în care, de exemplu, persoane vârstnice nejutorate, persoane cu dizabilități sau cu probleme psihice sunt obligate să cerșească. Asta la pachet cu fenomenul odios al forțării minorilor să cerșească, de cele mai multe ori chiar de părinții lor. E o stare de fapt din păcate aproape normalizată la nivel de societate, ce nu mai surprinde pe nimeni, însă asta nu înseamnă că tratamentele inumane și degradante la care sunt supuse persoanele captive în aceste rețele sunt în vreun fel tolerabile. N-am văzut statistici, rapoarte detaliate cu acțiuni ale „autorităților” menite să distrugă rețelele astea. N-am văzut programe sociale ale Primăriei București care să vizeze ameliorarea măcar temporară a situației persoanelor fără adăpost, forțate să cerșească și definirea de perspective pentru reintegrarea acestora în societate. Protecția socială e aproape inexistentă. Că cerșetorii nu votează.

De-asta e cu atât mai revoltător să vezi un panou din ăsta și să-ți dai seama că ai în față singurul „efort” al administrației centrale și locale de a stopa un flagel atât de răspândit și complex. Așa, de amuzament, cât o fi costat producția acestor materiale, generarea conceptului absolut inovator al campaniei și mai ales a cui a fost ideea? Cu nume, prenume și funcție, să dea înapoi din buzunarul propriu banii la buget, alături de aia care au aprobat bătaia asta de joc.

Ce an e? Hai că în curând vine Revelionul Mileniului, la PRO TV!