CFR- Istorie și cotidian

Bună dimineața, dragi prieteni feroviari! La început de săptămână revenim, așa cum am promis, cu penultimul episod din seria mersurilor de tren din perioada 1900-prezent.

La cererea multor urmăritori și cititori, ne focusăm astăzi pe trenurile care soseau și plecau din București din toate gările exceptând București Nord Grupa A și București Nord Grupa B la începutul anilor 90. (Gara de Nord și Gara Basarab)

BUCUREȘTI BĂNEASA-> În MT 1990-1991 existau 4 trenuri accelerate care soseau și 4 care plecau din gara Băneasa dar și 6 trenuri în total care plecau și soseau spre și de la Snagov Plajă. Aceste trenuri erau în 1990 mixte. (M7332, M7334…)
După o perioadă în care traficul de călători nu a mai existat în nordul capitalei, gara Băneasa a reintrat în circuitul traficului de călători. De la noul mers intrat în vigoare în decembrie 2019 unele trenuri Interregio de la și spre Constanța opresc aici.

BUCUREȘTI OBOR-> În acel an existau 8 trenuri care plecau și 8 care soseau în gara monument istoric, Obor. Toate trenurile erau tren C (cursă) de la și spre Oltenița, Fetești, Ciulnița și Constanța.
Astăzi din estul capitalei, din Obor pleacă 4 trenuri Regio spre Ciulnița și Fetești și unul către Constanța.

BUCUREȘTI PROGRESUL-> În 1990-1991 existau 7 trenuri, toate cursă din această gară spre Giurgiu și retur.
Din păcate Gara Progresul a încetat să funcționeze pentru traficul de călători începând cu anul 2006, după ce podul de cale ferată peste râul Argeș de la Grădiștea s-a prăbușit în urma inundațiilor.

23 AUGUST H.M. -> La începutul anilor 90, în fosta haltă 23 august, actuala Gară Titan Sud existau 6 trenuri cursă toate spre Oltenița. Tot 6 soseau de la Oltenița în gara care cândva era extrem de animată de muncitorii de la uzinele Malaxa, gara fiind construită de fapt pentru a prelua acel flux de călători.
Astăzi din gara Titan Sud pleaca și sosesc trenuri Regio aparținând operatorului privat Transferoviar Călători.

În imagini, trenuri care soseau și plecau din cele 4 gări la începutul anilor 90.

Sursa foto: MT 1990-1991

CFR- Istorie și cotidian