Ce bine că-l putem începe cu o raritate bine păstrată – anume, o Toyota Corona din seria a treia – mai de pe la sfîrșitul ei, ceea ce-nseamnă că bate binișor zece ani… pe-o roată… inclusiv pe cea de rezervă!
Ando a găsit-o. Pe cea de mai jos a adus-o Boemul:
Nu vedem așa ceva-n fiecare zi. E un Fiat Spider, un 2000 – în fapt, indicativul sub care s-a continuat la sfîrșitul anilor ‘70 fabricarea modelului 124 Spider. Fain, nu?
Mai jos, Ando ne-a adus un Citroen Visa:
S-a lansat la sfîrșitul anilor ‘70. Din acest model, s-a desprins – cumva – și cel ce urma să fie Oltcitul nostru.
Mai jos, să vedem – odată-n plus – cam de unde a plecat Citroenul ca s-ajungă la Visa. De la 2CV:
… un exemplar drăguț, găsit de Cristian Malide sus, în Dealul Mitropoliei.
Păstrăm forma și mai vedem înc-o mașină legendară – o Broască, așa cum îi zicem noi. Una, așa cum este -mai amărîtă și mai ruginită…
… și alta, așa cum poate fi – dacă vrei s-o mai schimbi și s-o faci mai interesantă.
Pe cea de-a doua Broască a găsit-o Ando.
Pe cele de jos – doar eu. Iată, din nou, niște Lăzi 1200 – Fiaturi 124, la bază. Pe măsură ce trec anii, iubesc din ce în ce mai tare linia lor simplă și elegantă. Nu-mi dau seama cum de italienii au reușit să creeze o așa mașină, atît de aproape de esența nevoii de mașină.
Încheiem. Vedem un Nissan X-Terra. E, îmi pare, varianta americană a modelelelor cu care sîntem obișnuiți pe-aici, pe la noi.