Stiati ca sunteti mintiti de catre Metrorex? Ei bine, daca folositi metroul zilnic, catre scoala, locul de munca, intalniri cu prietenii sau familia, sa stiti ca treceti zilnic pe langa o minciuna prin omisiune. Fac referire aici la modalitatea de promovare Metrorex a unui sistem de transport cu o acoperire mai mare ca a Cosmote-ului(!). Harta Metrorex e mincinoasa si va spun si de ce: compania a realizat o harta „indulcita” a retelei, o harta conform careia metroul bucurestean ajunge aproape oriunde vrei , cu mici exceptii. E o harta stretch-uita, distorsionata, un Bucuresti numai al Metrorexului, ce sa mai! Cu toate acestea, o oarecare acuratete spatiala exista, in sensul ca metroul bucurestean fusese construit sa lege zonele industriale periferice de oras, iar lucrul acesta se citeste destul de bine, daca stam sa analizam capetele magistralelor si dezvoltarea oarecum radiala.
(sursa: www.metrorex.ro)
O alta nepotrivire cu realitatea a hartii metroului, corectata de curand (in urma cu un an, poate doi), era ca la Gara de Nord era figurat un pasaj pietonal subteran care face legatura intre cele doua statii, GdN1 si GdN2, cu legatura directa, un fals. Cati dintre voi ati folosit statia GdN2? Ei bine, daca pentru bucuresteni poate ca nu este o problema chiar atat de grava (pentru cei care stiu), pentru turisti lucrurile nu mai stau la fel, pentru ca ar trebui sa fie taxati cu o calatorie in plus la schimbarea magistralei, lucru care nu este in regula, pentru ca nu este figurat pe harta.
Un ultim comentariu legat de harta actuala a Metrorex este optiunea companiei de a reprezenta pe harta magistralele in constructie si pe cele in pregatire, lucru pe care il consider complet inutil. Este o miscare doar de imagine, sa creada poporul ca lucrurile se misca bine la Metrorex. Daca Magistrala 5 are circumstante atenuante, ca acolo se lucreaza, liniile in pregatire n-au ce cauta pe harta.Chiar si la Magistrala 5 nu se lucreaza decat intre Eroilor 2 si capat (atunci cand sunt bani), nicidecum pana la Universitate sau Pantelimon.