N-ai ce zice. Renault 16, atunci cînd îţi iese în cale, te face să te opreşti. Acum – la aproape 50 de ani cînd s-a lansat – încă entuziasmează şi-ncîntă ochiul! Doamne, ce linie a avut maşina asta! Nu-s de prisos niciodată nişte poze noi cu ea:
Dragii mei, să ne ocupăm iar de nişte Opeluri. Am mai văzut Kadetturi, nu-i aşa? Mai e loc de încă vreo două – un Kadett C, din anii ‘70, şi unKadett D, de la începutul anilor ‘80. Să nu uităm că Astra, una din maşinile preferate ale noastre, este moştenitoarea seriei Kadett -seriile de Astra se socot că încep cu litera F.
Am mai văzut şi Opeluri Rekord – din seriile C şi E. Hai s-o luăm de la paşopt de data asta. Să vedem un Rekord B – produs la mijlocul anilor ‘60:
… să mai vedem încă un C, pentru că e prea frumos. E primit de la Boemul– a fost produs pînă-n ‘70:
… dar să vedem şi cum e seria D – care s-a produs de-a lungul anilor ’70:
Staţi – încă n-am terminat cu Opelurile. Mai avem două-trei – şi gata. Modelul Ascona a apărut în anii ’70, şi era socotit ca o maşină între Kadett (care era mica rău) şi Rekord (care era cît de cît mai mare.) La sfîrşitul anilor ‘80 Ascona a devenit Vectra – şi recent, Vectra a devenit Insignia. Tot în acei ani, modelele Rekord îşi pierdeau numele – devenind Omega, denumire care azi nu se mai foloseşte.
Dar noi -aici – avem două Ascona B (1975-1981) şi un C (1981-1988)
Gata! – să trecem la altceva. La două maşini puternice, sportive, epatante.
Merg foarte bine în echipă. Chevrolet Camaro şi Pontiac Firebird s-au lansat amîndouă la mijlocul anilor ‘60. Amîndouă au fost oprite din fabricaţie prin anii 2000, după ce s-au produs patru serii din fiecare; diferenţa e că, după o vreme, Camaro a revenit pe piaţă.
În fine, noi vedem cîte un Firebird (stînga în colaje) şi un Camaro (dreapta) din generaţia a treia. Maşinile n-arătau prea diferit, nu? Şi au fost fabricate exact în aceeaşi perioadă – 1982-1992…
Să mergem acum în Japonia – şi să stăm niţel pe acolo, dac-am bătut atîta cale.
Încă o Honda – o Prelude din prima serie, produsă la sfîrşitul anilor ’70. Ulterior, Honda a mai fabricat încă vreo patru serii înainte de a opri povestea Prelude, în 2001.
Să vedem şi o Toyota – o Camry. Sigur – din ce văd – e că avem în poză o maşină cam de prin ‘80-’90. Seria se produce din ‘80-şi-ceva. N-am reuşit să-mi dau seama unde a ajuns Toyota cu numărătoarea modelelor de Camry, dar mă tem că s-ar putea să nu-mi ajungă degetele de la mîini ca să le socotesc.
Fiindcă n-am mai văzut de mult vreo utilitară, hai să rezolv şi problema asta. Am ales un model de dubiţă Mitsubishi produs la sfîrşitul anilor ’80.L-300 scrie pe maşinuţă şi n-am nici un motiv să nu cred asta. Am chiar două poze: prima mi-a trimis-o mai demult Ciprian Pardău din Vatra Dornei; pe a doua am făcut-o chiar eu, după îndelungi căutări, la mine pe stradă – ca să nu ziceţi că astăzi n-am contribuit chiar cu nimic la acest articol…
Bine-nţeles, Ando a făcut tot restul pozelor.