Audi a fost şi e o maşină bine văzută la noi. Să ne întoarcem pe vremurile cînd identificarea modelelor era mai simplă – aveam doar Audi-uri 80, 100 şi Quattro. Am mai văzut 80-uri şi 100-uri din primele serii; acum e vremea să vedem cîte un Audi 100 din seriile a doua şi a treia:
Seria a doua – produsă la sfîrşitul anilor ‘70 – e armonioasă şi elegantă; seria a treia – cu care Audi a atins şi anii ‘90 – este una dintre cele mai reuşite interpretări aerodinamice ale unei linii banale şi pătrăţoase. Zău că-mi plac mai mult Audi-urile 100 decît pandanturile lor fabricate de VW – Passaturile.
Mi-a ieşit în drum un BMW de zile mari – un E3, predecesorul seriei 7 din anii ‘70. L-am admirat pe toate părţile:
Am primit şi un cadou: o poză cu o frumoasă americană de la Adrian – mulţumim! E un Chevrolet Monte Carlo:
Monte Carlo s-a fabricat din anii ‘70 pînă încoace. Frumuseţea asta vişinie e din seria a doua, şi face cam 40 de anişori.
Mai am un Chevy, dar mai banal: un Caprice, un Wagon din seria a treia – o serie foarte longevivă, fabricată mai bine de 10 ani. Caprice s-a fabricat din ‘64 pînă în ‘96, iar seria a treia de-a lungul anilor ‘80:
Am şi două Mazde, de pe vremea cînd seriile lor 3 şi 6 se numeau 323 şi 626. Un 323 din anii ‘80, din generaţia a patra şi un 626 din anii ‘90, din generaţia a treia. Mazda se ocupă cu seria cu “3″ din 1963 – treabă serioasă.
Încă o asiatică – un Hyundai. XG a fost o limuzină folosită la noi mai mult de bănci şi companii mari. A fost lansată pe la sfîrşitul anilor ‘90 şi face şi ea parte dintr-un soi de serie – Grandeur, cică:
Îmi place să las spre sfîrşit cite-o bombonică:
MG Midget e maşinuţa asta pe care-a găsit-o Ando. Englezii au scos-o prin ‘60 şi s-au distrat cu ea, fabricînd-o, aproape 20 de ani:
Închei cu o dubiţă 206/207 din colecţia noastră de dubluri – apărută în gama Mercedes în urma asimilării modelelor Hanomag-Henschel. E primită de la Cristi, căruia îi mulţumim din nou.