Hai să mai vedem un Cadillac – şi tot unul de Ville (coupe), dar dintr-o serie produsă între 1985 şi 1993. Numele “de Ville” nu se mai foloseşte azi, dar Cadillac face în continuare bărci dintr-astea.
Despre Dauphine, ce mai poate fi zis? Acest mic Renault – urîţel, săracul! – e o raritate, o bombonică de maşină azi. Am mai avut Dauphine în serialul nostru, dar nu cred că strică să mai vedem încă unul. A – şi să nu uităm că noi, maşinii ăsteia, îi ziceam Gordini…
Prima generaţie de Ford Granada (produsă în anii ‘70) este chiar o reuşită – arată bine. Ne uităm aici un coupe. Acum vreo doi ani am pozat şi un Granada din generaţia a doua.
Ce face o maşină legendară? Ce ne determină să iubim vreun model? Şi de ce nu ne gîndim niciodată la vreo maşină japoneză, atunci cînd vorbim de legende pe patru roţi?
Honda produce modelele Accord încă de la mijlocul anilor ’70. Azi, Accord e cam pe la generaţia a noua, însă noi – cu ajutorul lui Cristi, care ne-a trimis poza asta – vedem o maşină chiar din generaţia de la început, care s-a produs pînă în anii ’80:
Cînd spui Lancia, nu te gîndeşti doar la maşinuţe mici şi nervoase. Ai în cap şi maşini mai mari; ce-i drept, nervoase şi ele. Modelul Thema s-a produs timp de zece ani, începînd din ‘84. La prima vedere, te păcălea aparenţa cuminte de Fiat…
Nubira a fost o maşină foarte de treabă, vă spun eu. După ce aveai de-a face cu Cielo, Nubira chiar părea maşină străină! Daewoo a lansat-o în 1997 şi prin 2000 i-a făcut şi o serie a doua. Noi – la Craiova – cred că am fabricat-o pînă prin 2007 (dar s-ar putea să mă înşel)
Maşinuţa asta de mai jos nu e veche – deşi pare. E o jucărie scumpă pentru cei care vor să pară că au o clasică în garaj. Englezii au mai multe mărci dintr-astea; cea mai cunoscută e Morgan. În poză însă avem o altă marcă – JBA. Modelul Falcon se produce de prin anii ‘80. Nu vă entuziasmaţi prea tare; sub capotă cică are un motor de Ford. Dacă aveţi bani, puteţi comanda un roadster dintr-ăsta prin poştă; vă vine la pachet şi-l asamblaţi voi în living (era să zic… în sufragerie).
Oricum, poza e din Braşov (una la mînă) şi e de la un prieten al seriei noastre (două la mînă) – căruia-i mulţumim frumos!
Restul pozelor sunt de la Ando: Granada, de Ville-ul, Dauphine-ul şi de la mine: Lancia şi Nubira.