Cum am devenit… un Nimeni !

scris de Ando

Mi-a venit în minte titlul cărţii lui Iulian Comănescu – Cum să devii un Nimeni – când am citit comentariile de după recenta difuzare a primului episod din noua serie Dallas. Paranteză: n-am fost niciodată fan Dallas. Cred că, la vremea lui, am văzut – grosso modo – cam unul din cinci episoade. Sufletul meu a rămas la Om bogat, om sărac, dar asta e altă poveste. Acum, ca să fiu sincer, m-am uitat cam 20 de minute la primul episod din noua serie, curios să văd cum “o coteşte” scenariul spre noile conflicte texane. M-am lămurit şi gata.

Altceva m-a hârâit însă, grozav de tare. Pe site-urile de analiză media paginademedia şi reportervirtual au apărut imediat rezultatele de audienţă. Puţin mă interesează lupta dintre Antena 1 şi ProTV pentru rating şi cotă de piaţă dar, am remarcat, din nou, termenul imbecil, preţios şi nesemnificativ de “public comercial”.
Scrie aici:

PUBLICUL COMERCIAL. Pe segmentul comercial, Dallas a fost după Evadatul de pe Pro. Pe intervalul Dallas, Antena 1 avea, în fiecare minut, 512.000 de telespectatori între 18 și 49 de ani (9,3 rating pe target). Pe Pro TV, se uitau la Evadatul 559.000 de persoane între 18 și 49 de ani (10,2 rating pe segmentul comercial).

Care va să zică, din punct de vedere „comercial” noi – ăştia care am sărit de 49 de ani – suntem fiii ploii! Adică, cum s-ar spune, degeaba bântuim noi magazinele, facem cumpărături cu portbagajul, pentru că, de fapt… nu mai contăm!

Păi dacă e aşa, dacă suntem Nimeni „cu patalama”, nu cumva ar fi mai bine să ne legitimaţi la intrarea în magazine şi să ne opriţi de la cumpărături?

Tataie, plimbă ursul că matale nu esti „în target”!