Nu se intelege titlul? Atunci nu cunoasteti in detaliu codul rutier si regulamentul sau de aplicare!
Regulamentul de aplicare a codului rutier cuprinde urmatorul articol:
Art. 216.
(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune şi se efectuează de către poliţia rutieră, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Imobilizarea se face, în prezenţa unui martor asistent, prin folosirea, în interiorul sau în exteriorul vehiculului, a unor dispozitive tehnice sau a altor mijloace de blocare, care se consemnează în procesul-verbal de constatare a faptei pentru care s-a dispus măsura.
(3) În lipsa unui martor asistent poliţistul rutier precizează motivele care au condus la încheierea procesului-verbal în acest mod.
(4) Imobilizarea unui vehicul este interzisă în toate locurile unde oprirea sau staţionarea sunt interzise.
Dar in zona oraselor stat (semnul asta exista insotit de acelasi avertisment si in Eforie) Constanta mi se pare firesc. Daca atatia ani s-a putut monta o bariera care ma impiedica pe mine, cetatean platitor de Rovigneta si de accize la benzina ca sa merg pe drumurile patriei, sa accesez drumul judetean care sa ma poarte catre Histria via Navodari … ce poti sa zici? Decat ca m-am bucurat ca n-au pus si Ploiestenii o taxa de bariera care sa ma impiedice sa tranzitez orasul fara sa platesc altceva decat mi se trage din taxele generale, in drumurile mele catre Slanic.
De fapt nu doream sa spun neaparat ca legea e facuta doar pentru cetatean si nu pentru autoritati (vezi demolarile facute de Oprescu in nestire, fara autorizatii legale in timp ce un biet muritor asteapta si juma’ de an sa ia o autorizare ca sa-si schimbe niste ferestre) ci am vrut sa reactionez la un frumos articol scris si ilustrat de Raiden. Care l-a starnit si pe Armyuser sa scoata din sacu-i aparent fara fund, informatii pretioase despre Hotel Rex din Mamaia.
Prima imagine este de pe pietonalul ce se suprapune aproape integral pe strada Stefan Cel Mare din „orasul de la malul marii”:
O cladire complicata, din perioada de expansiune a orasului din sfarsitul secolului al XIX-lea, prima parte a secolului al XX-lea. Lasata, ca multe astfel de constructii de mai de peste tot, in paragina. Daca nu ma insel, in urma cu 10-12 ani aici functiona Radio Sky. Tot aici functiona si sediul PUNR caci inca mai exista la balconul de pe colt (calitatea imaginii nu lasa sa se vada bine) afisajul cu sigla „Vatra Romaneasca”. Va dati seama de cand e in abandon ???
Apoi va propun niste case foarte speciale, din perioada de colonizare de dupa 1878, cand orasul a inceput sa se dezvolte dincolo de linia actualului Bulevard Ferdinand. Zic asta pentru ca, din cate stiu eu, orasul se cam termina la strazile Negru Voda si Traian inainte de razboiul de independenta si de alipirea Dobrogei. Casele sunt unele ce ar parea relativ modeste dar care mie mi se par importante, in special cea de targovet, cu pravalii la parter. Ca tip de cladire astfel de case se mai gasesc si in Sulina, pe langa vechiul cheu.
Sa ne bucuram de imaginea lor ca nu stim cat vor mai fi! Daca ne scobim in dinti pentru Cazinoul din Constanta, imagine emblematica nu numai pe plan local ci una care face parte din galeria de prezentare a turismului romanesc, ce credeti ca le rezerva viitorul acestor „maghernite” – cum le-ar numi primarul capitalei?
de ADRIAN CRACIUNESCU