…e prea devreme să vedem cum ne va schimba obiceiurile şi viaţa Basarabul. Dar – asta-i sigur – ni le va schimba! Am citit părerile multor deştepţi care se plimbă prin lumea largă, re-desenînd oraşe: zic ei că Basarabul se va-ntoarce cîndva împotriva noastră şi alte chestii de-astea; că avem nevoie de trotuare mai largi şi de străzi mai mici; de transport public şi de biciclete.
Of, Doamne! Cum le ştie ei pă toate! Spuneţi-mi mie cum să faci trotuare mai largi pe bulevardele-canion! Spuneţi-mi mie unde să ne ţinem bicicletele, în cutiile noastre de chibrituri în care locuim! Da! vrem maşini – e ceva rău să vrem să ne lăfăim, să ne simţim mari şi tari? Nu e, prieteni!
… mă-ntorc la Basarab. O să vedem, deci, cum se va schimba oraşul. Cînd va fi aglomerat pe Basarab, va fi liber pe la Gară şi pe Crîngaşi – şi invers. Chestia e că acuma avem, totuşi, mai multe alegeri la-ndemînă, ceea ce e grozav!
Vreau să vă zic că m-am dat cu tramvaiul 34. Ştiţi că a fost lungit pînă în Ghencea, pe pasaj – APACA – Trafic Greu. La prima vedere, pare că-mi convine destul de mult să folosesc 34, aşa cum e acuma. Îl iau de la Lira şi merg cu el pînă-nspreVictoriei. Da’ nu-mi place. Merge înfiorător de încet. Maşinile se bagă-n faţă, pe linie, tot timpul. N-am văzut nici un poliţist care să le scoată de acolo. La Răzoare stai de te plictiseşti. Sub pod – la Grozăveşti – pierzi şi 5 minute, atît de tîmpit sînt setate semafoarele pentru tramvaie.
… să faci pe traseul ăsta 25 de minute, chiar juma’ de oră – zic că-i mult. Adăugaţi un sfert de oră pentru ajunsul în staţii şi aşteptarea tramvaiului şi convingeţi-mă că merită să-mi las maşina acasă.
E dezamăgitor cînd îţi dai seama că Basarabul nu aduce o îmbunătăţire simţitoare a transportului public. Pe pasaj n-au cum să treacă autobuze – căci n-au unde să facă staţie. Iar tramvaiele se poticnesc în gîtuiturile imense de la intersecţia Titulescu/Doctor Felix. Se vede – odată-n plus – gugumănia de a lăsa să circule tramvaie lungi, în care încap 300 de călători, pe linii-fantomă ca 24 şi 42; pe astfel de linii ar putea circula bine-mersi tramvaie scurte, care s-ar integra mai uşor în trafic.
Termin cu două vorbe despre Pasaj. În general – îmi place. Cred că e bun. Şi, cînd eşti sus, e foarte frumos şi interesant ce-i prin preajmă: ai o perspectivă nouă – chiar e ceva de văzut, pe bune!
Raiden vine cu un articol fain de tot, tot despre Basarab.