6 maşini vechi

… mi-a plăcut să mă uit la maşini de cînd mă ştiu, şi mi-e drag de cele vechi; de cele vechi şi mai degrabă simple, banale. Au şi ele istoria lor frumoasă…

Cea mai veche maşină de azi e un Trabant; e pitit într-o curte şi stă cuminte acolo. Nu m-am lămurit dacă e un model 500 sau 600, dar nu greşesc dacă zic că face vreo 50 de ani!

Pun pariu că gîza DDR-istă mai merge bine şi-acuma.

Am găsit şi un Moskvici 412 abandonat:

… au fost multe Mozviciuri de culoarea asta. Înainte de seria 412 am avut seria 408, aceea cu farurile rotunde. Au fost construite începînd cu mijlocul anilor 60. La sfîrşitul anilor 70 au primit un soi de face-lift şi s-au vîndut ca Moskvici 1500. Erau groaznic de puturoase, dar ţineau la tăvălelală.

Iată şi un Opel Kadett. Kadett este seria legendară de dinainte de Astra. Sînt 5 generaţii de Kadett, între anii 50 şi 80; ăsta face parte din generaţia a treia, de pe la mijlocul anilor 70:

Pe vremea cînd se fabricau Opelurile astea, modelele primeau nume de grade militare: Opelul Kadett era cel mai mic; dar erau şi Opeluri mai mari – Kapitan şi Admiral, de exemplu. Pe baza ultimei serii Kadett, fabricată pînă prin 90, s-a făcut mai apoi Daewoo Cielo…

Mergem să vedem alte două Fiaturi acum. Primul este un 125 – nu s-a mai mişcat din loc de ani buni:

S-a fabricat din 67 pînă-n 72; din URSS l-am importat ca Lada 1500 şi din Polonia ca Polski Fiat 125.

Celălalt este un Regata din prima serie:

Fiat Regata este, de fapt, un Fiat Ritmo făcut berlină; s-a fabricat din 1983 pînă-n 90.

O să-nchei cu o maşină de-a noastră, cu o Dacie:

Sînt încă multe Dacii 1100 prin Bucureşti; cîteva chiar arată foarte bine – dar eu am ales-o pe asta, fiindcă e mai amărîtă. Dacia 1100 este de fapt Renault 8. Modelul francez a fost lansat în 62 şi noi l-am produs din 68. Culoarea asta era destul de des-întîlnită la Daciile 1100; asta şi un vişiniu tare elegant…