Buzeşti-Berzei-Uranus: spre Rahova

Ce va face artera asta pentru noi? Păi, să vedem întîi de unde pleacă şi unde-ar trebui s-ajungă.

Pleacă din Piaţa Victoriei, ceea ce e rău: Piaţa Victoriei e un coşmar. Să intri şi să o străbaţi e un coşmar. Şi, deşi am drum prin ea-n fiecare zi, încă nu-am dibuit cum i-ar putea fi îmbunătăţite fluxurile de circulaţie.

Ajunge, cică, la Chirigiu, ceea ce e grozav – pentru că acolo sînt soluţii de preluare a traficului.

Artera Buzeşti-Berzei-Uranus va ajuta mult cartierul Rahova – foarte mult. Ştiţi că Rahova e prost legat de centru şi că mijloacele de transport în comun nu fac faţă. Ştiţi că principala arteră din Rahova (Calea Rahovei, prelungită cu Şoseaua Alexandriei) e îngustă, fără nici o posibilitate de a fi lărgită, cel puţin pe segmentul cuprins între Sebastian şi Antiaeriană.

Dar se poate lărgi, între Chirigiu şi Trafic Greu – la trei benzi.

Trafic Greu se poate lărgi de-asemenea – la trei benzi.

Pe Tudor Vladimirescu s-a şi terminat lărgirea plănuită.

Mai rămîne re-desenarea intersecţiei de la Chirigiu, lucru fezabil.

Şi se mai pot face cîteva lucruri: fiindcă restul Căii Rahovei nu se poate lărgi, traficul din cartier trebuie să se scurgă cumva paralel cu ea. De-aceea se cere ca traficul pe străzile Năsăud/Spătarul Preda şi Sălaj să fie mai fluent (şi ce bine-ar fi fost ca vechea Şosea Sălaj să nu fi fost secţionată!), de-aceea se cere prelungirea Traficului Greu înspre Giurgiului.

De-aceea se mai pot face cîteva lucruri la care merită să ne gîndim:

1. Pasaj rutier peste bulevardul Coşbuc, în prelungirea Şoselei Viilor – ar ajuta la descongestionarea intersecţiei de la Chirigiu. Şi focarul acela de infecţie numit Piaţa de Flori chiar nu merită păstrat.

2. Prelungirea străzii Gheorghieni, dincolo de intersecţia cu Tudor Vladimirescu, prin zona industrială dezafectată, traversînd Trafic Greu şi Sebastian şi ieşind înspre străzile Novaci – Petre Ispirescu, laolată cu lărgirea străzii Mărgeanului.

3. Eliberarea bulevardelor Coşbuc şi Regina Maria prin scoaterea liniei de tramvai şi mutarea acesteia pe străzile Uranus, 13 Septembrie, Unirii. Linia nouă ar putea ajuta şi la legarea rapidă a cartierului Ghencea de Centru.

****

Despre artera Buzeşti-Berzei-Uranus o să mai vorbim, fireşte – pentru că de-a lungul ei sînt destule probleme: intersecţia dificilă de la Virgiliu, troleibuzele ce-ntorc la Vasile Pîrvan, podul minuscul de la Hasdeu, nevoia de-a tăia blestemata curte-a Casei Poporului şi de-a oxigena vîrful de trafic ce se formează acum la Puişor, construirea Catedralei-ăleia-mari…

Şi va fi străbătută-n totalitate de tramvaie artera asta, aşa cum ar fi nevoie?